Místní akční plán vzdělávání
na území ORP Zábřeh IV

“ Spojujeme, sdílíme, rozvíjíme a měníme. Přidejte se… ”

Pracovní skupiny

Pracovní skupiny MAP IV

PS jsou rovnoměrně složeny ze zástupců zřizovatelů, ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů. PS mohou  mít vytvořeny pracovní podskupiny.

  • schází se min. 4 x ročně
  • aktivně se podílejí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP
  • tvoří návrh aktivit pro roční akční plány a aktivity v rámci implementace MAP následně realizují

1. PS Financování

Obsahem práce PS je:

  • připravuje podklady pro rozhodování ŘV
  • tvoří systém pro reportování výstupů PS (garant PS je zpravodajem)
  • plánuje náklady na realizaci akčních plánů – dle výstupů z PS
  • identifikuje finanční zdroje pro realizaci aktivit
  • rozvoj kapacit a financování škol (optimální využití odborných kapacit)
  • financování aktivit SR MAP/akčních plánů
  • prioritizace investičních záměrů
  • posílení spolupráce různých aktérů (vč. podnikatelů)
  • poradenství a administrativní servis – sdílení právních, ekonomických, poradenských služeb, podpora v oblasti IT, účetnictví, administrativní, BOZP, podpora poradenských služeb
  • efektivní financování škol
  • společný postup při nákupu energií apod.

Řeší témata, která pomohou ke snížení administrativní zátěže vedení škol.

2. PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí 

Obsahem práce PS je:

  • výměna zkušeností a odborných znalostí o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí dětí a žáků. 
  • aktivně se podílí na procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP 
  • projednává podklady a dokumenty v rámci tvorby/aktualizace MAP 
  • spolupracuje s PS Financování 

 3. PS Rovné příležitosti

Obsahem práce PS je:

  • řešení přechodů ve vzdělávání (MŠ/ZŠ, první a druhý stupeň ZŠ; ZŠ/SŠ; ZŠ/víceletá gymnázia 
  • vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuse o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol 
  • posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělávání 
  • vytváří popis stávajícího stavu problematiky rovných příležitostí v území, popis příčit (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu 
  • iniciuje a podporuje spolupráci vzdělávacích, sociálních a zdravotnických služeb v zájmu dítěte/žáka 

 

Aktuality

Naši partneři